Wersja kontrastowa
A | A | A

Ankieta

 

Aktualności

Nowa specjalność w Zakładzie Pedagogiki

02-02-2010

Specjalność: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Edukacja Przedszkolna

 
Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Edukacja Przedszkolna totrzyletnie studia zawodowe z możliwością kształcenia w trybie stacjonarnych bądź niestacjonarnym. 


Głównym celem studiów prowadzonych w zakresie dwóch specjalności nauczycielskich jest merytoryczne przygotowanie kandydatów do: prowadzenia zajęć w przedszkolu (wychowanie przedszkolne) i w klasach I-III zintegrowanego szczebla edukacji wczesnoszkolnej – główna specjalność nauczycielska.      

     

W wyniku realizacji planów studiów absolwenci zostaną przygotowani do prowadzenia zajęć zgodnie z wymaganiami przewidzianymi w standardach nauczania dla kierunku Pedagogika oraz zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Absolwenci studiów wyższych zawodowych w zakresie dwóch specjalności nauczycielskich będą przygotowani do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły i przedszkola. Posiadać będą przygotowanie merytoryczne i praktyczne do zawodu nauczyciela oraz m.in. następujące kompetencje ogólne i specyficzne odnoszące się do wiedzy, umiejętności i postaw:

-          szeroką wiedzę z zakresu pedagogiki oraz psychologii umożliwiającą rozumienie psychicznych, biologicznych oraz społecznych potrzeb dzieci w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym a co za tym idzie efektywne wspieranie rozwoju dziecka oraz pełnienie szeroko rozumianych funkcji wychowawczych  i opiekuńczych,

-          rozumienie uwarunkowań zdobywania wiedzy oraz przyswajania umiejętności wychowanków umożliwiające efektywne zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dzieci,

-          znajomość podstaw programowych i programów do edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej,

-          umiejętność formułowania celów edukacyjnych oraz organizowania pracy zarówno swej jak i wychowanków,

-          kompetencje w zakresie dydaktyki przedmiotowej, aby skutecznie prowadzić zajęcia edukacyjne, rozbudzać zainteresowania poznawcze oraz wspierać rozwój intelektualny dziecka przez umiejętny dobór metod, technik nauczania oraz środków dydaktycznych,

-          znajomość metod poznawania, diagnozowania a także właściwego oceniania i prowadzenia dokumentacji osiągnięć wychowanków,

-          sprawność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych z dziećmi, rodzicami oraz innymi uczestnikami procesu edukacyjnego oraz umiejętność współpracy z innymi instytucjami wychowującymi oraz szeroko rozumianym środowiskiem lokalnym,

-          posługiwania się technologią informacyjną i wykorzystania jej w praktyce edukacyjnej,

-          posługiwania się przepisami prawa oświatowego oraz zasad bezpieczeństwa i pierwszej pomocy,

-          kierowania własnym rozwojem zawodowym i osobowym. 

 
Absolwent Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnei i Edukacji Przedszkolnej nabędzie ponadto:

- umiejętność posługiwania się językiem obcym z zakresu problematyki pedagogicznej,

- przygotowanie praktyczne w trakcie praktyk zawodowych w szkołach i przedszkolach.

  
 Wśród przedmiotów wiodącą rolę mają:

- nauki społeczne – filozofia, socjologia,

- pedagogika przedszkolna,
- pedagogika wczesnoszkolna,
- nauczanie zintegrowane,
- pedagogika przedszkolna z metodyką,
- pedagogika wczesnoszkolna z metodyką,
- gry i zabawy aktywizujące w nauczaniu,

- edukacja polonistyczna, matematyczna, środowiskowa, wychowania fizycznego, plastyczno-techniczna i muzyczna w przedszkolu i klasach I-III,

- logopedia,
- wychowanie literackie, literatura dla dzieci,
- rytmika, tańce i zabawy przy muzyce,
- bajkoterapia, drama,
- sztuka w przedszkolu i klasach I-III
 
 Przygotowanie do pracy

Absolwent studiów wyższych zawodowych w zakresie dwóch specjalności nauczycielskich jest przygotowany do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły i przedszkola. Przygotowanie to pozwoli im również na szybkie i elastyczne dostosowywanie się do zmiennych warunków współczesnego rynku pracy oraz aktywne kształtowanie własnej przyszłości zawodowej. Posiada przygotowanie merytoryczne i praktyczne do zawodu nauczyciela. Absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy na stanowiskach nauczyciela w: nauczaniu zintegrowanym w klasach I-III szkoły podstawowej, nauczaniu zintegrowanym w klasach „0” (funkcjonujących w szkołach i przedszkolach) oraz nauczaniu zintegrowanym w zakresie wychowania przedszkolnego w przedszkolach.

  

Absolwent uzyska niezbędny zasób wiedzy umożliwiający kontynuowanie nauki na studiach drugiego stopnia.

 

 

REKRUTACJA

 

1 tura rekrutacji trwa do dnia 9 lipca 2010 roku.

2 tura rekrutacji trwa do dnia 9 września 2010 roku.

 

Nie zwlekaj. Już dziś podejmij decyzję!

 

 

 

 

 

wstecz
Ideo Realizacja:

CMS Edito Powered by:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku
ul. Mickiewicza 21 | 38- 500 Sanok